Πανευρωπαϊκή πρωτιά της Ελλάδας στις φυσικές επιστήμες

Με το Γυμνάσιο Μελεσών Ηρακλείου  Κρήτης


Πανευρωπαϊκή πρωτιά σημείωσε η Ελλάδα στις Φυσικές επιστήμες, με τη συμμετοχή και ενός σχολείου της Κρήτης, του Γυμνασίου Μελεσών.

Οι Έλληνες φυσικοί της μέσης εκπαίδευσης της χώρας μας σε πανευρωπαϊκό φεστιβάλ με θέμα “Φυσική και ζωή" που έγινε στο ΕSTEC της Ολλανδίας από 8-15 Νοεμβριου, κέρδισαν τρία βραβεία. Η συμμετοχή της Κρήτης συντέλεσε στη συνολική παρουσία της χώρας μας ανάμεσα σε 21 ευρωπαϊκές χώρες.

Την κρητική παρουσία με την εργασία «Ηλιοτροπικό σύστημα με μετρητή ηλιοφάνειας», συντόνισε ο φυσικός Γιώργος Τζανάκης από το Γυμνάσιο Μελεσών Ν. Ηρακλείου, με τη συμμετοχή των μαθητών/τριών: Δρουλίσκου Ελευθερίας, Παπαδάκη Μαριάννας, Παπαστεφανάκη Λυδίας-Σταυρούλας, Παπουτσάκη Υπαπαντής, Πολυζωάκη Θεμιστοκλή, Σκουλετάκη Ελένης, Σπανάκη Μηνά, Τζίγκου Ασπασίας, Χαλεπάκη-Ντελή Κυριακής, Χαλεπάκη-Ντελή Δημήτρη και Χαραλαμπάκη Καλλιόπης. Η πρωτοτυπία της σχετικής εργασίας (είχε σχέση με την μεγιστοποίηση, ως προς την εκμετάλλευση της ηλιακής ενέργειας), τράβηξε την προσοχή και το ενδιαφέρον παραγόντων της ESA οι οποίοι ζήτησαν ιδιαίτερες διευκρινίσεις σχετικά με την εργασία και τη δυνατότητα εφαρμογής της στους τεχνητούς δορυφόρους.

To ΕUROForum απαρτίζεται από τους οργανισμούς:

- Ευρωπαϊκό Εργαστήριο Φυσικής σωματιδίων (CERN)

- Ευρωπαϊκό Σύμφωνο Ανάπτυξης της Σύντηξης (EFDA)

- Ευρωπαϊκό Εργαστήριο Μοριακής Βιολογίας (EMBL)

- Ευρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος (ESA)

- Ευρωπαϊκό Νότιο Αστεροσκοπείο (ESO)

- Ευρωπαϊκό Ίδρυμα Ακτινοβολίας Σύγχροτρον (ESRF)

- Ινστιτούτο Laue-Langevin (ILL)

Η ΕΛΜΕ Ηρακλείου συγχαίρει τον καθηγητή Γιώργο Τζανάκη και τους μαθητές που συμμετείχαν στην εργασία και σε ανακοίνωσή της αναφέρονται τα εξής: «Για άλλη μια φορά αντικρούονται στην πράξη οι μομφές που αποδίδονται στον εκπαιδευτικό. Για άλλη μια φορά διαψεύδονται όσα ακούγονται περί έλλειψης εργατικότητας, περί αδιαφορίας, περί ανευθυνότητας του εκπαιδευτικού ως προς το αντικείμενο του. Είναι αλήθεια πολύ πικρή και λειτουργεί κατασταλτικά για τους εκπαιδευτικούς μας η απαξίωση τους, η καταβαράθρωση που τους γίνεται από τον κοινωνικοπολικό χώρο. Κι αυτό γίνεται πιο πικρό σήμερα που αποδείχτηκε πια έμπρακτα ότι μόνο ευσυνειδησία, μεράκι, αγάπη για το έργο του και φοβερή εργατικότητα χαρακτηρίζουν τον αστήριχτο υλικά και οικονομικά εκπαιδευτικό μας».

1on.gif (2742 bytes)